על האגן

האגן מרכז הגוף, כל הצדדים מתנקזים אל האגן החלק העליון תחתון צד ימין צד שמאל קדמי אחורי  מקור הכוח הפיסי שלנו, בשפה העברית אנו ממקמים את כוחנו במותנינו, או לפחות בשעת הצורך משנסים מותניים. במזרח הרחוק, היפנים רואים באזור זה מקום של כוח ועוצמה ה”הארה” (קמץ ופתח מתחת לא’ ר’)ממוקם בחלקו הקדמי של האגן בין האגן למותניים  אזור זה הנקרא “קי” אנרגיית החיים , היפנים נותנים לו מקום מרכזי בתרבות, מושגים הארה וקי מושרשים כל-כך בחשיבה היפנית, שהם קודשו גם בשפה. “Gen-ki des ka?” – הוא המקבילה היפנית ל”מה שלומך?” ובתרגום מילולי – “מה שלום הקי שלך?”  כאשר השאיפה האידיאלית בתרבות זו  שהאגן מותניים יהיה מקורקע, ויטאלי, יציב, ומרוכז , את הביטוי של זה אפשר לראות באמנות היפנית על סוגיה החל מאומנויות לחימה ועד ציור וקאליגרפיה סממנים של איזון שיווי משקל כוח המטופח תמיד  מה”הארה”  בשאיפה לאיזון ושיווי משקל ולמי שבשלב זה נזכר גם בצ’י הסיני בצדק, גם הסינים רואים במקום זה כמרכז  כוח החיים. עם זאת במזרח הקרוב כל ביטוי תנועתי של האגן נחשב לתנועה מופקרת את ריקודי הבטן למשל, רקדו בתוך מועדונים סגורים ועיסוק זה היה נחשב לזול  כך גם במערב הגישה לאגן הייתה פוריטאנית  ותודה לאל הטוב ששלח לנו את אלוויס לא?אלוויס שם את האגן שלנו על הבמה פלרטט איתו ואיתנו והעולם השתנה אחריו הגיעו ריקודי הבטן שפרצו מתוך מועדונים אפלים לקדמת הבמה עם בתי ספר משגשגים.

היום כשאני נפגשת עם אנשים מבוגרים אני רואה את השימוש הדל ששהם עושים בתפקוד ותנועתיות האגן, שרידים של התקופה הפוריטנית האם גילוי מחודש של האגן מביא אותנו לזקנה יותר מובילית? אני מקווה, השימוש והמודעות לאזור האגן מחזקת את היכולויות הפיסיות שלנו ממקום בסיסי מהמקום האותנטי, החקירה על האגן מלמדת אותה רבות על שיווי משקל מקור הכוח הפיסי שלנו, התנועה האותנטית.

 כל תנועות התינוק- היפוך ישיבה, קימה, קשורות באגן

 גלגול האגן לראש ולרגליים

 יש פה דוגמא פשוטה ומעניינת לתרגול אפשר להגיד שהיא אינטואיטיבית משהו, בה אנחנו מאריכים ומקצרים את חוליות עמוד השדרה. נקודת המוצא מאוד חשובה כדי להבטיח חופש תנועתי מלא של האגן. רגליים עומדות בפיסוק כרוחב האגן ורק האגן מתגלגל מעלה מטה, בקצב איטי, וזה החלק החשוב כדי שנוכל ללמוד, לשפר, לתת את הדעת ולהנכיח מודעות בעזרת הקצב האיטי נאפשר לנשימה להשתחרר להיות ספונטאנית נינוחה וכל פעם להעביר תשומת הלב לחלק אחר של הגוף וללמוד על תפקודו, שימו לב לאופן בו הברכיים לוקחות חלק בתנועה, בכלל עשו סקירה של איברי הגוף בתנועה זו.

חשוב לזכור: לא מדובר בתרגיל המעודד תנועה גדולה מהירה קשה ההיפך הוא הנכון. אגן תנועתי המתקשר עם הסביבה שלו

כתיבת תגובה